Een verlichte dag!

3 april 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De nacht was kort; meerdere malen wakker geworden en om 7 uur klaar wakker. Dan maar op zoek kunnen naar een ontbijtje. Miss Liberty (van hotel New York New York) lacht ons toe als we hotel uitlopen naar de parkeerplaats. Het is heerlijk weer; nu al zo'n 17 graden. Aan het einde van de strip zit een grote general store (souvernier winkel) met daarnaast een prima eettentje. Hier neemt Elske een bagel met roomkaas en ik twee boterhammen met ei. Sunny side up; oftewel een spiegelei. Bij het brood krijg ik hushroom; gebakken aardappelen. Een goed ontbijt is het halve werk zal ik maar zeggen.

Aan de overkant zit een Elvis Weddingchapel. Op die plek kun je ter plekke een jurk lenen en getrouwd worden door Elvis (en binnen 6 weken weer scheiden.) Een hoop kitsch opeen gepakt; geweldig. We rijden de Las Vegas boulevard af naar de bekende pawn shop. Op deze plek kun je spullen van waarde onder brengen voor geld en later tegen heel veel rente ophalen of ter plekke verkopen, een stadsbank van lening dus. Deze winkel is groots geworden door een tv programma, we kijken er thuis graag naar.  Door z'n bekendheid op tv is het een wat uit de hand gelopen gekte inmiddels maar ondanks de vele toeristen, kunnen we een prima kijkje nemen in de oude winkel. Er zijn verschillende mooie spullen tekoop, waaronder een Fender gitaar uit 1967 voor "slechts" 10.000 dollar. Mocht ik nog wat winnen in Vegas ga ik misschien nog terug... De tv-serie is zo populair en met name de chinees, waar tshirts en zelfs sokken van te koop zijn! Ze vliegen over de toonbank..

volgende agenda punt; het neon museum. Bezichtiging is enkel met een gids mogelijk en dus maken we een afspraak voor over 2 uur. In de tussentijd rijden we de boulevard af richting woestijn, hier is heel veel armoede, daklozen met een winkelwagentje met alles wat ze bezitten, mensen langs de weg in een doos, het contrast is groot...We kijken ons ogen uit in een Wallmart super store, zo groot als een voetbalveld. Hier kopen we wat te drinken, broodje en wat fruit. Ondertussen is het bijna tijd voor onze museum afspraak,"'

In het buiten museum krijgen we een rondleiding over het terrein waar alle oude neons van Vegas staan. Het zijn er heel veel, in verschillende kleuren en maten. Geweldig! De gids verteld over elke neon het bijpassende verhaal en we genieten. Wat een leuke kunstwerken zijn het. De meeste neons zijn van hotels en casinos. De temperatuur is behoorlijk opgelopen, we zoeken steeds een schaduw plekje op.  Na de leuke rondleiding rijden we via de achterzijde van de strip terug naar het Orleans hotel voor het rocknroll feest. Op het feest is het weer drukker geworden en we lopen naar de boven verdieping voor een live optreden van Kay Marie. Een dame met begeleidingsband, die voor behoorlijk wat sfeer zorgt. Heerlijk. We eten zoete aardappeltjes en een broodje vlees en begeven ons naar een grote zaal waar Bobby Brook Wilson speelt. Wauw wat een show! Met een suprise optreden van de zanger van de vroegere Platters. Iedereen gaat los. Iedereen staat te dansen, mee te zingen of met z'n kont te schudden. Zo'n 4000 mensen gaan helemaal los. In de pauze schrijf ik me in voor een Gretsch gitaren wedstrijd. Wie weet kom ik weer met een gitaar terug ... We zien het begin van een een andere band, maar we zijn te moe en besluiten terug te gaan naar het hotel. We stoppen onderweg nog even langs "the fabulous sign", waar het vol met toeristen staat. Ondanks de drukte kunnen we prima foto's maken.  Ik werk nog even aan dit verhaal maar merk halverwege dat ik met mijn hoofd op de ipad lig. Ik maak hem wel af in de ochtend!

1. Ria Koreman:
    4 april 2015
    Wat een enig verhaal weer en die rock & roll geweldig, wil ook.
    maar zorg wel dat jullie niet oververmoeid worden hè.
    Het leuke met het contact is zowel met de watts app als met dit, dat het net is of jullie om de hoek zijn.
    blijft ongelofelijk. Dag schatten. Houden van jullie