We zijn er!

2 april 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Donderdag om 5:30 het bed uit voor onze reis naar Amerika. Na zo lang mogelijk met onze meisjes te gebben geknuffeld (dat kan eigenlijk nooit lang genoeg), nemen we de trein naar Schiphol. Alles verloopt op rolletjes en om 11:10 wordt ons vliegtuig de lucht in gestuurd. United Airlines heeft een goed entertainment programma, dus we zullen ons niet vervelen. Ook aan bediening ontbreekt ons niets en we worden dan ook vaak voorzien van blikjes cola, water, chipjes, maaltijden met kip en pasta en een waanzinnig uitzicht! Het weer is goed en we hebben daardoor een mooi helder zicht van Engeland, Ierland, Alaska, Canada en vandaar over (de staat) New York voor een tussenstop in Houston.

Houston we have a problem; ondanks de goede verzorging aan boord van de 777, hebben we een chocolade tekort en gaan op zoek naar een heerlijke candybar. De luchthaven is modern en groot (alles in Texas is altijd groter heb ik al gelezen). En met een reep in onze handen zitten we op onze aansluiting te wachten naar Vegas. Elske fotografeerd een paar cowboys en ik zit nog even een boekje te lezen. Om 17:44 (plaatselijke tijd) kunnen we boarden en onze plek aan het raam innemen. De vlucht is te vol (?!) en er wordt gevraagd om vrijwillgers. Als je een vlucht later wil nemen (vrijdag 6:00 uur) krijg je 500 dollar, een overnachting met maaltijd en een gratis vliegticket tussen Houston en Vegas. Hoewel het aantrekkelijk klinkt hebben we geen tijd en vliegen we kort daarop  boven onwaarschijnlijk mooie landschappen.

In vegas is het even zoeken naar de shuttle welke ons naar de auto verhuurder brengt.  We hebben de kleinste auto gehuurd die aangeboden wordt; een Chevrolet Aveo. Helaas is deze niet meer beschikbaar. "Weet u zeker dat u zo'n kleine auto wil." Vraagt de verhuurder. Ja hoor, we zijn slechts met z'n twee. De man knikt en stuurt ons naar het parkeerdek. Daar worden we opgewacht door een medewerker van Alamo. "Mm, die kleine auto's hebben we niet. Kies maar wat uit deze rij..." We zien zo'n 10 auto's staan de net even groter zijn als onze auto thuis. Heerlijk. Een gratis upgrade schijnt hier gewoon te zijn. In onze bijna nieuwe Chrysler cruisen we naar het Orleans hotel waar het rocknroll feest is. We nemen ons 4daagse polsband in ontvangst en begeven ons in het feest gedrang. Het is weer waanzinnig en we kijken onze ogen uit. Ik was even vergeten hoe groot het ook alweer was en we ontdekken een nieuwe zaal waar zo'n 2000 mensen staan te te dansen. De sfeer is geweldig. We eten een klein hapje (zoete patat) en gaan richting ons hotel. Het is hier nu 1:30 's nacht, we zijn zo'n 28 uur op en helemaal stuk. We checken in bij ons Tropicana hotel. Lekker onder de douche en slapen. we zijn er!

1. Joke van Zeeland:
    3 april 2015
    Even bijkomen en dan ......
  2. Ria Koreman:
    3 april 2015
    Heerlijk jullie weer zo te volgen, al hoe wel we ook alles volgen op de watts app. Moppies doe voorzichtig en vooral genieten.
  3. Annemies:
    3 april 2015
    Eerst lekker slapen en dan uitgerust genieten van een Amerikaans ontbijt en een nieuwe dag vol verrassingen, veel plezier!
  4. Reinilda:
    4 april 2015
    Waanzinnig! Geniet met volle teugen!
  5. Henk en Ria:
    4 april 2015
    Hoe lang vliegtijd zat er tussen het vertrek in Houston. Jullie moeten kapot geweest zijn. Veel plezier en geniet veel.
  6. Elske:
    4 april 2015
    Klinkt geweldig! We zijn heel benieuwd hoe het de komende weken gaat worden en we houden het blog in de gaten! Groetjes van thuis! x
  7. Gitteke:
    4 april 2015
    Zoete patat en rock around the clock...
    dat begint goed! Enjoy! GRTZ GIT
  8. Diana:
    8 april 2015
    Erg leuk om jullie reis voor de eerste keer te mogen volgen. Veel plezier en geniet er maar van!
    Groetjes,

Diana