RocknRoll is here to stay!

4 april 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen weer op tijd wakker geworden. We ontbijten vandaag in het New york New york hotel aan de overzijde van ons Tropicana hotel. Het is een prachtig groot hotel met voldoende keuze aan eettentjes. We zitten bij een italiaans restaurantje, waar Elske een croissant, een bagel cream en een koffie en ik een yoghurt met fruit en noten met jus d'orange nuttig. We kunnen er weer even tegenaan. Op ons gemak rijden we naar het Orleans hotel waar het feest (nog steeds) in volle gang is. Om 12 uur lopen we de carshow binnen. Een enorm buitenterrein waar honderden autos en kraampjes staan. Overal klinkt rocknroll muziek en iedereen is in stijl. De sfeer is geweldig! We lopen langs autos uit de film Grease, Dracula, The Nightrider, Cars en Batman, terwijl om ons heen wordt gedanst en geposeerd. Het is feest van zien en gezien worden en er zijn veel ontmoetingen. Er staan veel car-clubs elkaars auto te bewonderen en vrienden en bekenden zoeken elkaar op voor een "hug" en een "chat". Ik word hier zo blij van. Om 14 uur begint Kitty, Daisy & Lewis, Klonk iets minder als wat ik ervan verwacht had helaas. Daarna is er de pin-up contest; een geselecteerde groep mooie dames in fifties stijl, waar we vooraf op konden stemmen presenteert zich op een podium. Degene met de meeste stemmen is de "viva las vegas queen" van dit jaar. Helaas staan we voor het verkeerde podium (daarom was het zo makkelijk om vooraan te komen!!) Hierna speelt Dion en de oude rocker krijgt iedereen aan het dansen en zingen. Alhoewel hij niet altijd de noten meer haalt, doen de oude songs ons terug brengen in de tijd. Top! Helaas merken we op dat we pijn in ons nek krijgen en ook mijn armen jeuken wat. We hebben het niet gemerkt, maar ondertussen heeft de zon ons wat kleur bezorgt en lopen we als twee kreeften tussen de autos en de kraampjes door, op zoek naar mooie herinneringen. We genieten volop, maar merken op dat we (nog steeds) erg moe zijn. (Niet zo gek na 8 uur in de zon lopen denkt Elske dan bij zichzelf)

Binnen sluiten we aan bij het buffet restaurant, waar je voor nog geen 20 dollar je helemaal vol kan eten en drinken. Mexicaans, Italiaans, Chinees, Vis, Japans, USA style en alles wat daar tussen zit. Wat een keuze en prima kwaliteit. Tijdens het eten storten we in. Het is 19:30 en we zitten er doorheen. Hoewel mijn gevoelens graag het feest voort willen zetten, zegt mijn lijf dat goed geweest is voor vandaag. Ook Els is er klaar mee voor vandaag. We besluiten we dat het beter is om naar "huis" te gaan. Morgen is alweer de laatste dag van het feest en die wil ik graag mee maken. Bij het hotel zetten we de auto neer en lopen nog even een rondje over de strip. Daar is het dag en nacht druk en gezellig.  De buitenlucht en temperatuur zijn nu heerlijk. Vermoeid, maar voldaan komen we terug op de kamer, waar we bijna direct in slaap storten. Het was een dag vol RocknRoll! I love it!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria Koreman:
    6 april 2015
    Geweldig verhaal weer, wil ook
    maar jullie moeten je niet over vermoeien hoor.
  2. Michelle:
    6 april 2015
    geweldig zeg! Had graag alle pin-ups op foto gezien maar dat komt vast nog :)
  3. Marco en Elske:
    6 april 2015
    Uitrusten doen we thuis weer.. Jij vindt dit leuk Michelle!