dag sincity.. Seeunextyear

5 april 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Rond 10:00 rijden we van ons hotel naar "the fabulous sign" om hem toch nog even in het daglicht te bewonderen. De populaire attractie is in 1959 ontworpen en is patentvrij, waardoor heel Vegas overladen is met allerlei varianten. Hij is mooi! We willen een beetje de buiten buurten opzoeken, om een andere indruk te krijgen van Vegas. Net voordat we de woestijn inrijden komen we een winkelcentrum tegen. Hier kunnen we hopelijk een ontbijtje krijgen. De enige supermarkt is een green market met veel biologische goederen. Wederom megagroot  maar ook mega duur. Sowieso merken we dat alles wat duurder is geworden. Fruit is haast een keer zo duur als bij ons. We gaan op zoek naar een goedkopere winkel en rijden door het enorme winkel complex. Oh nee...oh hemel...wat zie ik...oh yeah; een mega guitar centre!!! Voor de deur staat een limousine geparkeerd, maar daar kijken we niet van op; die zijn hier bijna het standaard vervoermiddel. Els blijft in de auto en ik waarschuw haar nog even voor een nieuwe aankoop. Maar ze eet koekjes als ontbijt dus in opperbeste stemming. Binnen is het niet erg druk. In de gitaarhoek staat een groep mensen en ze staan wat interessant te doen. Blijkbaar is het een bekend persoon, want bijna het gehele personeel loopt er omheen. Ik vergelijk de prijzen en wordt helemaal blij, vooral als mijn oog op een Fender Telecaster gitaar valt voor twee derde van de prijs bij ons. Even spelen in een privé cabine, waar ik omringd ben door mooie, vooral dure gitaren. Wat een fantastisch soepele gitaar! Zal ik eerst Els verwittigen?...Nah.... Even daarop sta ik weer bij de auto waar ik een foedraal met inhoud naar binnen schuif...WAT? Ik dacht dat je een grapje maakte haha...

We rijden verder door de buitenwijken en stoppen nog even bij een klein supermarktje voor een zonnebrandmiddel. Hier kunnen we ook wat drinken inslaan. We zetten onze weg voort en via binnenweggetjes komen we bij Fremontstreet; Downtown Vegas. Vorig jaar zijn we hier in de avond geweest en vonden we het niet zo leuk, simpelweg omdat het te druk was. Overdag is het hier echter fantastisch. De oude gebouwen met oude neon zijn een genot voor het oog en omdat het niet zo druk is, kunnen we alles prima bekijken. We lopen door The Golden Nugget heen (een van de bekendste casino's van Vegas) en merken op dat we de casino's steeds gezelliger gaan vinden. We nemen een wrap en een broodje en besluiten langzaam terug te rijden naar het RocknRoll feest voor de laatste acts. Het is behoorlijk gaan waaien maar nog steeds heerlijk warm. Opeens herinneren we ons de in en in droge huid die je hier krijgt, heel apart.. De car-show is vandaag gesloten, maar er zijn nog steeds veel andere shows waar we lekker los kunnen gaan. We beginnen bij the pool, daar is weer die heerlijke relaxte sfeer met muziek, dansende en luierende mensen  en de bikini contest. We staan vooraan en genieten van de leuke show die dit met zich mee brengt. In de Bienville zaal speelt een rockabilly band en in de Ballroom zaal begint zo dadelijk de jiving contest. Als we de ballroom zaal binnen lopen wanen we ons in een fifties film. Een grote glanzende dansvloer met rondom stoelen. Het merendeel van de mensen zijn in stijl gekleed. Ik zie het promfeest van de film Grease voor me, zodra een grote groep de dansvloer betreed en de swing uit hun kont laat waaien! Ik ga uit mijn dak en krijg gewoon kippenvel van het moment. Wauw! De wedstrijd begint en de jury wordt voorgesteld. Ook het publiek is jury en moet hard meeklappen en roepen. De muziek is heerlijk en de sfeer is top! Na de contest gaan we nog even zelf op de foto middels een Viva Las Vegas foto pashokje. Daarna gaan we naar het theater. Hier komt straks de "Dave and Deke Hillbilly fest" en dat willen we niet missen. We hebben een goede plek op de derde rij en langzaam loopt het theater vol. Het podium ziet er al goed uit met balen hooi, een opgezet varken, een klein huisje aan de zijkant en een tobbe waar een mollige dame zit. De show begint en uit het wchuisje komen enkele hillbilies gelopen met gitaren. Voordat we het weten staat het hele theater op z'n kop! Geweldige muziek afgewisseld met show. Een Hillbilly beard contest, best Hillbilly lady en een Pickled eggs contest. Een groep mannen uit het publiek moeten zoveel mogelijk hard gekookte eieren uit zuur naar binnen werken! Ondertussen is er steeds muziek met banjo, gitaar en contrabas. Een oude baas zingt wat oude country nummers en een burgemeester van een klein stadje in California danst voor ons de "mountain dance". De show is een van de hoogte punten van het feest en duurt bijna 30 minuten langer dan gepland. Het is 22:00 uur en we besluiten dat dit de afsluiter was voor ons. Het feest zit erop! Elske is zo enthousiast dat ze volgend jaar weer wil! Ik ga met haar mee!

Bij  het hotel zoeken we in de tuin de van het balkon weg gewaaide schone onderbroeken bij elkaar brengen we alles in orde voor de ochtend, want we vliegen om 10:15 naar Chicago. Het begin van een nieuw avontuur! En opeens beseffen we dat we vergeten zijn te ontbijten, te lunchen en ook het avondeten hebben over geslagen.. Wat kun je toch veel op een fles cola..

1. Henk en Ria:
    Gaaf en Cool. Geniet zo veel als je kan. Maar je moet wel eten. Henk
  2. Rien en Debbie Rijnierse:
    6 april 2015
    Geweldig jullie verhalen, wij worden er helemaal enthousiast van!
    En Marco je kunt je gitaar altijd weer terug verdienen, ipv de avondvierdaagse hier gewoon in Amerika te doen!!! Je hoed is zo gevuld.
  3. Ria Koreman:
    6 april 2015
    Wij hebben de film zitten kijken met z'n allen, die muziek we zaten er helemaal in. Rock en roll. Heerlijk
    wil ook
  4. Ties:
    7 april 2015
    Hhoesoseeyanextyear??? Het moet natuurl.ijk niet gekker gaan worden. Zo lijkt het net of jullie het leuk vinden.
    Ik hoop dat het vervolg de eerste dagemn nog gaat overtreffen. GENIET er maar lekker van!!!!