Nothing beats California!

25 april 2015 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Vanmorgen afscheid genomen van ons huisje in Long Beach. Onder het appartement zit een juicebar. Om de dag eens goed te beginnen, nemen we een medium beker juice van vers fruit. We zitten met een beginnend zonnetje nog even te whatsappen met onze meisjes, gezellig.
We stellen de tomtom in en zetten koers voor de highway 1 richting Pismo Beach. Voordat we het wegennet van Los Angeles uit zijn en de bergen voorbij zijn, zijn we alweer een uur verder. Wat een stad is dit! Via de highway 101 rijden we naar het dorpje Los Olivos. Het dorpje ligt tegen een nationaal park aan en de omgeving is werkelijk adembenemend. Helaas liggen er dikke wolken op de toppen van de bergen. Als we er door heen rijden begint het hard te regenen. Zodra we in het dal zijn is het droog met een prima temperatuur. Ik laat Elske vanaf de rand van LA rijden, omdat ik voel dat ik te moe ben. Daar maakt ze gretig gebruik van en stopt bij iedere hoek om foto's te maken. Soms stap ik uit om een stukje te filmen, maar vandaag blijf ik vaker in de auto zitten. Gelukkig hoeven we niet te ver vandaag.

Het landschap van Los Olivos is prachtig. De kronkelwegen langs de heuvels met prachtige bomen  zijn een genot om door te rijden. De groene bomen en het gele koren lichten op in de zon. Langs een lange weg komen we bij een groot bruin hek. De tuin om de poort staat vol mooie rozen. Achter het hek staat een klein huisje, waar duidelijk de bewaking in zit. De stenen van de poort zijn vol gekladderd met stiften en krijt. We miss you Michael! love you forever! Zo staan er vele uitingen van de fans van Michael Jackson te lezen. Helaas is het terrein verder hermetisch afgesloten en krijg je verder niets te zien. We nemen een roos mee voor onze Claudia en maken uiteraard wat foto's en films. We zijn alleen, maar wanneer we weg rijden zijn er nog twee auto's die een kijkje nemen. Een dagelijks terug kerend gebeuren neem ik aan. Na al 10 minuten te hebben gereden bedenken we dat sasha en floor ook vast een roosje van Michael willen, we keren om en we gaan ze nog even halen.

We rijden de 101 verder en na een 10 minuten splitst de weg zich naar de highway 1. Langzamerhand gaan we dichter naar de kust toe. Elske geeft aan dat we nog moeten lunchen en dat ze na drie weken het allerliefst een broodje kaas zou willen. Maar ja dat kennen ze hier niet helaas.We stoppen even op te tanken en kijken even naar de broodjes in de winkel. Niets behoorlijks. Naast het benzinestation zit een Antique hal. Als we even binnen lopen weten we niet wat we zien, drie hallen vol met spullen. En niet zomaar spullen, maar echte mooie verzamelobjecten en hebberijen. Helaas kunnen we bijna niets meenemen, (maar kopen toch wat oude lepels, twee echte dogtags uit 1940)  dus zitten we snel weer in de auto. Aan de overzijde van de straat zit een bakker. Als we binnen lopen hebben ze zowaar Franse stokbroodjes met Salami/kaas of ham/ kaas.  Als Elske aangeeft dat ze een stokbroodje met alleen kaas wil,  begrijpen ze daar weinig van. Dat staat niet op onze menukaart! Na enig aandringen van Els, wordt het broodje gemaakt, want de kaas is wel in huis. De prijs is dan ook idioot, maar ja, als je ergens trek in heb en het is vakantie...

Een paar wijnvelden en bochten verder zien we de zee opduiken. Ze is woest aan het rollen, maar ziet er heerlijk uit. Niet lang erna rijden we het parkeerterrein van ons hotel op. Het Pismo Beach Hotel is in 1937 gebouwd en is sfeervol. Het hotel is decor in een aantal films geweest. We gaan in de lift met zo'n giet ijzeren gaasdeur naar de vierde verdieping. Op verzoek kregen we een kamer met zeezicht, whoeeehaaa, we zien de zee nadat we wat verbouwen in de kamer. We trekken wat warmers aan en lopen lekker het straatje door naar de pier. Het hotel ligt nog geen 50 meter van het strand af, dus dat is heerlijk. Er wordt flink gesurfd en op de pier is het gezellig druk. Ook de winkeltjes zijn erg leuk. Elske vermaakt zich op de hele lange pier. De zon verdwijnt achter de bergen en we lopen het straatje terug om een hapje te eten. Heerlijk stukje vlees met gepofte aardappel en Els een veggieburger. We zitten heerlijk en worden steeds roziger. Tijd om de dag af te sluiten. California is fantastisch!

1. Henk en Ria:
    26 april 2015
    Mooi reisverslag. Denk om de rust en geniet
  2. Ger Koreman:
    26 april 2015
    Heerlijk verhaal weer!
  3. Joke van Zeeland:
    27 april 2015
    OOOH Wat zullen we de verhalen gaan missen