Een hele dag in de wolken

7 april 2015 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben, lopen we rond 9:30 door downtown Chicago op zoek naar een ontbijtje. De wolken hangen laag tussen de hoge indrukwekkende gebouwen in. Zo laag dat je de vocht op je handen voelt! Het lijkt op een miezerige regenbui. De temperatuur ligt zo rond de 4 graden. Gelukkig hebben we een vest, een kol en een windjack aan. Op een hoek van een wolkenkrabber belanden we in een heerlijke eettent, waar we uitgebreid kunnen ontbijten. Els een sandwich met scrumbled eggs en avocado en ik een pancake met banaan, walnoten en stroop. Het is een flink ontbijt, maar het smaakt ons goed. (Achteraf hebben we er 8 uur lang op door de stad kunnen lopen..) Vlak boven ons hoofd dendert er elke anderhalve minuut een bovengrondse tram voorbij, die we kennen uit verschillende films. De tram maakt zo een verschrikkelijk kabaal, dat je elkaar niet meer verstaat. Ongelofelijk, maar zo leuk om in het echt te zien! Ik heb een stadsplattegrondje gekregen van de hoteleigenaar, kijkend op de kaart worden we aangesproken door een jonge knul die vraagt of we ergens naar op zoek zijn, hij denkt met ons mee om vandaag zoveel mogelijk leuks van Chicago te kunnen zien en loopt een paar blokken met ons op. De kaart leidt ons verder door de vele straatjes van Chicago. Wat een geweldige stad is dit. Relaxte sfeer en een prachtig mooie architectuur. In het Milleniumpark staat het vol grote kunstwerken waarvan we er een paar van dichtbij bewonderen. Een grote tuinboon, geheel verchroomd trekt de meeste aandacht. In de schittering zie je een groot gedeelte van de skyline en natuurlijk jezelf! Errug leuk, ook die skyline. ;)

We nemen even een kijkje in Adamsstreet waar de route 66 begint. Slechts een klein bordje markeert de start; erg bescheiden. We lopen door het theater district, waar prachtige oude neons hangen. Een goede plek voor in de avond met zoveel lampjes op de gevel. We lopen verder naar Lake Michigan, om de sfeer van het meer en de skyline te bewonderen, maar helaas door de laag hangende wolken is alles grauw gekleurd. Van de skyline is bijna niets te zien. Op de Navy pier aan het water nemen we koffie en warme chocolademelk, zodat we met warme handen en een volle buik weer verder kunnen. Slenterend door de vele straatjes komen we kerkjes en trappetjes tegen, maar ook veel kleinere huisjes met veel plantengroei op de gevels. Chicago heeft behoorlijk veel groen valt ons op, maar in april groeit er nog weinig. Wat zal het mooi zijn in de zomer..

De temperatuur lijkt nog iets lager te worden als we de Magnificent Mile oplopen. Een hele lange brede weg vol grote winkelketens van de duurdere soort. Er wordt hier veel gedaan aan het plezieren van het winkelende publiek, want er alles wordt mooi schoon gehouden en hier en daar staat wat kunst of een reclamezuil. Zo ook een waar je gratis een foto kan maken en versturen. Snel dus even een foto naar het thuisfront gestuurd.

Het is inmiddels 17:00 en onze benen beginnen nu wel wat moe te worden. Ook onze koude handen krijgen we niet meer warm. En we zijn helemaal stijf van de kou.Tijd dus om een restaurant op te zoeken. We komen terecht in het oudste Italiaanse restaurant van Chicago en hoewel het er vroeger vast anders uit heeft gezien, is het er gezellig en lekker warm. Het eten is prima en we krijgen we weer langzaam onze eigen temperatuur terug. 19:30 lopen we via de verlichte theaters weer terug naar ons hotel. Om 20:30 kunnen we heerlijk onder de warme douche. Het was een lange dag, met hele mooie indrukken. Chicago is fantastisch! Wat jammer dat we morgen weer verder moeten.

1. Sik:
    8 april 2015
    Een vieze stad in de regen? I love it! Wat een moody place. Geweldig!
  2. Gitteke:
    8 april 2015
    Toen ik er was begin in april lagen de laatste restjes sneeuw er nog... Levert mist toch mooiere plaatjes op!
  3. Ria Koreman:
    8 april 2015
    Alle weer soorten meemaken, maar prachtige foto's. van uit België
  4. Elske:
    8 april 2015
    Woensdagochtend 9.40 uur meisjes blij naar school voor een halve dag tijd voor koffie met een broodje pindakaas voor mij. De
    poesen in diepe slaap jullie lopen in de kou hier is het ook maar
    8 gr. mistig en zonder een straaltje zon,jullie zijn nu wel erg ver van huis maar hier in Lelystad gaat alles gewoon door de meisjes
    zijn super ik hoop dat jullie via de mobieltjes af en toe contact
    met ze hebben. Floor gaat vanmiddag haar best weer doen op
    het voetbalveld en zoals je wel zult weten heft Sasha de hele week s'middags vrij maar die vrije tijd weet ze wel te gebruiken.
    Geniet van de dagen en prop alle indrukken in jullie koude hoofd.
    Liefs van en uit Route 16-26!
  5. Henk en Ria:
    10 april 2015
    Hier was het ook nog niet warm. Maar al lopende merk je daar er wat minder van. Wat een indrukken. Kunnen jullie het nog opslaan?