Chicago, here we come

6 april 2015 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Vandaag nemen afscheid van Vegas. Op ons gemak stappen we in de auto en begeven ons naar het vliegveld. De auto inleveren gaat soepel en ook de incheckbalie laat iedereen spoedig zijn reis vervolgen. Om 8:00 zitten we met slechts ons handbagage aan het ontbijt. Els heeft een kaas omelet met koffie en ik een yoghurt met fruit en muesli en een jus d'orange. We zitten na te genieten van ons lange Vegas weekend en hebben nog even contact met onze lieve dames in Lelystad. We lopen naar de gate om in te checken. De gate ziet er anders uit dan we gewend zijn, het is een halte waar we middels een soort metro naar een ander gebouw gebracht worden. Om half 10 staan we in de daadwerkelijke vertrekhal. Een licht akelig gevoel komt naar boven als blijkt dat we nog zo'n 10 minuten naar de andere kant van de hal moeten lopen. Om 10:15 gaan we de lucht in, dat gaan we nooit halen... Helaas komen we te laat bij de balie en zien we het vliegtuig nog net de baan op taxiën. De dame achter de balie had het blijkbaar al opgemerkt en heeft reeds nieuwe boarding kaarten uitgeprint. Om 15:15 mogen we met een volgend vliegtuig mee naar Chicago. Natuurlijk zijn we er ziek van, maar het is vakantie en dan moet je je niet drukker maken dan nodig, denk ik dan maar. 5 uur lang (!) vermaken we ons met internet, boekjes lezen, chocola en gitaar spelen. Uiteindelijk stijgen we op richting Chicago en zien we langzaam Las Vegas vervagen. Tot volgend jaar!

We hebben een prettige vlucht, onlangs het kleinere vliegtuig en in het donker landen we op het vliegveld van Chicago. Buiten stappen we in de stadse drukte en wachten op een shuttlebus, welke ons naar onze autoverhuurder van de jeep brengt. Rond 22:30 rijden we met de stoere jeep de weg op richting ons hotel. De buitenwijken lijken veel op de rand van Amsterdam, vertrouwd en daardoor weinig bijzonder. Maar dan zien we door de laag hangende bewolking lichten opduiken van een waanzinnige skyline. Downtown Chicago! Wauw wat een stad. We rijden er door heen en schreeuwen het bijna uit, zo leuk vinden we het. Ons "Ohio" hotel ligt midden in de stad en is omringd door mooie oude gebouwen. De kamer is bruin, heeft een telefoon waar elke retro fanaat een moord voor zou doen. Een lawaaig koelkastje en het uitzicht zoals een uitzicht moet zijn. De stad ademt leven uit en wordt versierd door de vele lampjes en bordjes. Het is prachtig! We lopen even een rondje om ons blok heen en maken wat plaatjes van oude diners en trappetjes. Zien de ratten over de lege straten rennen. Met cola en een broodje lopen we terug naar het hotel, waar we rond 00:30 heerlijk en schoon in slaap vallen.

1. Tina Zwiers:
    7 april 2015
    Hoi Marco en Elske, wat een avonturen beleven jullie zeg, veel plezier in Chicago. Wij moeten nog eventjes wachten maar.....
    volgende week zitten we in (hopelijk) zonnig Lissabon aan een lekker portje, jullie alvast PROOST en take care, Groetjes 10@
  2. Michelle:
    7 april 2015
    Op naar het volgende avondtuur!
  3. Henk en Ria:
    7 april 2015
    Wat een reis. Zal wel moei zijn van het hangen. Maar gelezen hebbende is het wel waard. Veel plezier en geniet.
  4. Agnes de Vries:
    7 april 2015
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Zo enthousiast! Goede opwarming voor ons over 2 maanden.