Cadillac day

13 april 2015 - Santa Rosa, New Mexico, Verenigde Staten

De hotelkamer van The Big Texan is van goede kwaliteit. We hebben beide heerlijk geslapen en nadat we onze spullen weer in de auto hebben, kunnen we gaan ontbijten. Ook voor het ontbijt kan je kiezen uit grote stukken vlees. We kiezen voor het buffet waar we een gebakken ei kiezen en wat toast. Daarbij krijgen we standaard pannenkoeken en French toast, een soort wentelteefjes. Er is ook keuze uit Mexicaans eten en ik probeer een klein beetje cheese enchilades. Hoe lekker deze ook is, ik krijg het niet weg door de pittige saus die gebruikt is. We nemen nog wat fruit als afsluiter voordat we de weg weer op gaan. Geweldig. Aardbeien zo groot als mijn vuist! Pas om 10:30 rijden we de parkeerplaats af en volgen we onze route.
Net buiten de stad zien we in de verte al de Cadillac Ranch. Een kunstenaar heeft 10 Cadillacs letterlijk met hun neus in de grond geplant en ze geverfd. Het is een heel raar gezicht. Er worden zo nu en dan nieuwe spuitbussen bijgelegd, zodat iedere bezoeker kan delen in het kunstwerk. Ook wij gebruiken een spuitbus om onze namen op een van de auto's te zetten. Het is een mooie plaats, midden op een groot erf, waar de Tumbleweeds (ronde plantenbollen) voorbij rollen door de wind. En wind is er.. En omdat het nog vroeg is is de temp met een graad of 13 ook nog niet zo fijn. We waaien bijna uit onze broek.

We komen langs heel veel oude verlaten huisjes dus Elske kan weer helemaal los gaan met haar camera. Via Amarillo en Vega komen we in Adrian. In Adrian is het Midpoint Cafe. Het cafe staat op het "exacte" middenpunt van de route 66 en staat bekend om zijn Ugly Rust Pies, heerlijk stukken taart. Naast het Café is een souvenirs winkel en we raken met een dame op leeftijd in gesprek. Ze blijkt De persoon Flo te zijn uit de Disneyfilm Cars. En we krijgen wat fotokaarten van haar. De film Cars heeft de route weer op de kaart gezet, want op verschillende plaatsen kom je personen, gebouwen, kunst of natuur tegen, welke gebruikt zijn in de film.  Zelfs de berg erachter herkennen we. De temperatuur is flink gedaald vandaag en helaas is het geen korte broeken weer. Toch rijden we heerlijk in "onze" jeep over de oude weg en via Glenrio komen we in Tucumcari. Hier gaan we de volgende staat alweer binnen, we zijn nu in new mexico, opvallend dat het landschap ruiger wordt en de muziek op de radio alleen nog mexicaans. De sfeer in de hoofdstraat is heel gaaf. De nostalgie druipt van alle neon borden af. Via een paar oude dorpjes welke bekend staan als ghosttowns komen we uiteindelijk aan in Santa Rosa, waar we de nacht door brengen. We staan voor het hotel wat boven op een berg ligt en 360 graden wijds zicht heeft, de zon gaat bijna onder, wauw wat een gave plek, en wat een mooi hotel dit keer... Helaas.. Als we nog eens goed kijken staat er Qianty inn en niet Quality inn. Jammer, lag al bijna in bed haha. We rijden terug naar het begin van de straat, daar blijkt het hotel er een van 1000 in een dozijn.  De helft van de route 66 zit erop!

1. Henk en Ria:
    14 april 2015
    Alweer een leuk verslag. Jammer dat je niet in het 1e hotel moest zijn. Maar ja, helaas. Veel plezier.
  2. Ria Koreman:
    14 april 2015
    Het houd niet op met al die oude dingen hè, geweldig.
    kon jullie niet meer antwoorden in de winkel hahaha.
    Veel plezier schatten en doe voorzichtig hoor. X
  3. Ger Koreman:
    14 april 2015
    Ik geniet van jullie verhalen! Ik weet van die Cadillac's die je mag beschilderen. Wel eens eerder plaatjes van gezien. Leuk hoor. En die rollende planten bollen zijn ook heel bekend. Jullie zitten nu op Route 33 begrijp ik? dat is de helft van 66...